Harboes Bryggeri øgede i andet kvartal omsætningen med 5 pct. drevet blandt andet af det danske marked, hvor selskabet har nået sin største markedsandel nogensinde.
Også Eksport i Beverage-segmentet bidrog til fremgangen samt alle de tre hovedmarkeder i Ingredients.
Det fremgår af bryggerikoncernens regnskab for andet kvartal, hvor også driftsindtjeningen fik en pænt løft.
– Vi er tilfredse med udviklingen, og andet kvartal viser en fortsat sund vækst på niveau med første kvartal. Det understøtter vores momentum og fundamentet for at kunne levere på de økonomiske forventninger til hele året, siger administrerende direktør Søren Malling i regnskabet.
Han fremhæver koncernens fremgang i salget af øl i Danmark, hvor det har realiseret den højeste markedsandel nogensinde.
– Vi fortsætter indsatsen med den målrettede markedsføring af vores produkter – særligt på det danske marked – men også på udvalgte eksportmarkeder, siger Søren Malling.
Forventningerne til hele året præciseres til et EBITDA i niveauet 160-180 mio. kr. og et resultat før skat på 70-90 mio.kr. mod tidligere et EBITDA på 150-190 mio. kr. og et resultat før skat på 60-100 mio. kr.
Efter første halvår har Harboes Bryggeri nået et EBITDA på 93,6 mio. kr. og resultat før skat på 50,8 mio. kr.
Tabel for Harboes Bryggeris regnskab for andet kvartal af 2024/25:
Mio. kr. | Q2 2024/25 | Q2 2023/24 | FY 2023/24 |
Nettoomsætning | 471,9 | 451,1 | 1817,1 |
EBITDA | 42,0 | 35,0 | 158 |
EBIT | 22,5 | 14,9 | 77,1 |
Resultat før skat | 20,1 | 12,8 | 67,9 |
Nettoresultat | 15,6 | 10,3 | 54,8 |
Harboes forventninger til 2024/25:
Mio. kr. | Ved Q2 2024/25 | Før Q2 2024/25 |
EBITDA | 160-180 | 150-190 |
Resultat før skat | 70-90 | 60-100 |
.\˙ MarketWire
HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER