Tivoli har lukket døren til den bedste sommer i havens historie, hvor en stærk sensommer fik opvejet det dårlige vejr i sommermånederne.
Det fremgår af forlystelsesparkens regnskab for tredje kvartal.
Administrerende direktør Susanne Mørch Koch kalder perioden for “meget vellykket”, hvor der også blev taget hul på den omfattende ombygning af Asien-området, som skal sikre, at forretningen står stærkt i fremtiden.
– Tivoli fortsætter som planlagt de massive investeringer i haven, hvor en totalombygning af det nuværende Asien-område netop er påbegyndt. En investering, som er den største investering i et forlystelsesområde i Tivolis historie, og som skal være med til at understøtte og styrke Tivolis kerneprodukt, lyder det fra den administrerende direktør i forbindelse med regnskabet.
Tivoli har længe skulle imødekomme en svækkelse i forbruget i nabolandene Sverige og Norge, som har medført færre besøgende turister fra de lande. Selv om haven i tredje kvartal kunne notere sig en bedring, er tallet fortsat under det historiske niveau, oplyser Tivoli.
Til gengæld voksede antallet af turister fra særligt Tyskland og USA. Det har været medvirkende til, at antallet af besøgende i årets første ni måneder er vokset med 2 pct. til 2,74 mio. sammenlignet med perioden sidste år.
Samtidig er omsætningen i samme periode vokset med 5 pct. Den større fremgang skal tilskrives, at det gennemsnitlige forbrug per gæst samtidig er steget.
Nu er øjnene rettet mod årets sidste måneder, hvor det forventes, at det stærke momentum holdes ved lige.
– Tivolis forretning står på baggrund af de seneste års investeringer, en succesfuldt afviklet sommersæson, samt en flot åbning af “Halloween i Tivoli” rustet til en stærk afslutning på 2024. Vi forventer, at mange gæster vil besøge os under Jul i Tivoli, som både byder på nyheder og klassiske Tivoli-oplevelser, der strækker sig ind i de første dage af 2025, lyder det fra Susanne Mørch Koch.
.\˙ MarketWire
HENT GRATIS E-BOG<<<< FORSTÅ DAYTRADING PÅ 20 MINUTTER